20 March 2013

Ya Allah, Kau berilah rezeki kami...

Salam wahai lamanku,

Titipan pada kali ini rasanya tidak mampu ku ungkapkan dengan kata-kata. Puas sudah airmataku berderai di empangan mata. Sudah kering rasanya airmataku untuk ia ditumpahkan lagi. Kenapa berat rasanya beban yang aku tanggung kali ini? Apakah hikmah disebalik musibah yang Kau beri pada aku??? Sesungguhnya aku lemah menghadapi ujian yang Kau berikan padaku Ya Allah...

Ya Allah, seandainya ini adalah hukuman atas dosa-dosaku kepada ibu bapaku, saudara maraku aku redha dan berserah..Aku yakin atas apa yang Kau turunkan kepada aku sekeluarga ada hikmahnya. Tapi aku punya anak kecil yang masih belum tahu apa-apa mengenai kehidupan. Janganlah ditarik kasih sayang yang aku limpahkan kepadanya dengan cara begini. Akan ku beri makan dan minum yang cukup kepada puteriku yang seorang.

Ya Allah, berilah aku kesihatan yang baik. Hindarilah aku dari segala penyakit. Kau sembuhkan segala 'penyakit' yang berada di dalam diriku ini. Aku masih ingin menjaga keluargaku walaupun kudratku tidak sekuat mana. Aku masih ingin bersama puteriku yang semakin manja. Aku tidak boleh bayangkan bagaimana kehidupannya nanti seandainya aku tiada lagi di dalam dunia ini..Subhanallah!!! Pasti dia tercari-cari ibunya yang selama ini disampingnya...Itu sahaja harta yang aku ada di dunia ini...Pilunya hatiku sekiranya benar-benar terjadi...Sekarang pun aku kurang mampu menyediakan keperluan dia apatah lagi jika aku tiada!!!

No comments:

Post a Comment