17 October 2011

Qaseh semakin bijakkk...

Pejam celik pejam celik sekejap je Qaseh dah masuk 1 tahun 3 bulan...dan dia pun semakin bijak. Adakalanya memenatkan sungguh. Terutama masa nak pakai baju lepas mandi...sekejap je dah lari...Adoiii Qasehhh...penat ibu tau...Dia pun makin petah bercakap...benda2 baru pun dia senang je nak sebut. Macam2 benda yang dia nak buat. Kadang-kadang letih nak melayan karenah dia. Walaupun letih tapi hilang jua tatkala dia seorang yang pandai memujuk. Kalau aku marah atau tengah bad mood, nanti dia datang kat aku dan bagi satu ciuman kat pipi. Hehehehehehe...Kalau aku tengah masak di dapur, dialah yang jadik Masterchef Malaysia nye...Habis periuk belanga semua dia keluarkan...Pernah sekali aku tengah baking kek, dia terus pegang oven yang panas terkena kat jari2 yang comel...meraung dia kejap!!! Susah gaklah nak pujuk dia akibat kesakitan tu..Aku sapu ngan minyak gamat dan buat jampi2 serapah kat jari dia, baru dia nak ketawa... Adoiii, neveslah kejap aku! Sejak tu, dia tak berani kacau aku buat kek dan tak berani nak dekat kat oven lagi...hikhikhik....!!!

No comments:

Post a Comment