06 December 2013

Basah & Sejuk...(Apakahhhh...???)

Assalamualaikum wbt...

Basah & Sejuk?? Apakah tu???

Allahuakbar...sekarang ini adalah musim hujan yang tidak menentu. Negeri-negeri seperti Pahang, Johor, Terengganu, Kelantan telah dilanda banjir yang agak teruk. Yang paling teruk terjejas adalah di Kuantan sehingga terputus bekalan elektrik dan air. Jalan-jalan utama dikatakan terputus hubungan dan hanya boleh dilalui oleh bot2 sahaja. Bayangkan keluarga yang ada anak2 kecil, orang tua yang tidak berdaya...aku harap mereka boleh survive dengan keadaan di sana...Bekalan makanan, minuman, pakaian, tilam...(bos2 Kingkoil harap prihatin), selimut, pamper...Ya Allah, Kalaulah aku mampu membantu mereka...!!!! Ni antara keadaan banjir di Kuantan...



~Sampai jalanraya pun retak...Masyallah~
 
 
Di Kuala Lumpur pun tak kurang lebatnya. Kalau hujan je, jammed pon lebat....Masa hujan nilah 'gebor' pun laku...Kalau tak,' gebor' tolak tepi je...hehehehehehe...Yang si anak pun sama...Sekarang makin liat nak bangun pagi..Buatlah action nak geletek ke, apa ke...mata tetap tak bukak!!! Sengih je pastu badan buat macam tahan geli...Dahlah nak kejut dia satu hal...aku plak makin lambat nak ke office gara2 dia tak nak bangun...Pujuklah bagai nak rak...lastly, huarggggggghhhhh.....(menangisss)..
Pastu melalak nak ikut aku gie office...Turun motor pun mengeraskan badan...Adoiiyaiii!!!
 
Maybe dia rasa boring kot sebab dah lama tak bawak jalan-jalan. Budak2 pun tahu boring jugak oiii...Bukan mak bapak je tahu okay!!! Yelahhh...aku nak bawak gi office pun line macam 'tak berapa clear'...Padahal aku kat office pun takde buat apa sangat...Adalah time2 busy yang amat...
 
oklah...harap2 esok 7/12/2013 dapatlah aku menuju ke Port Dickson bersama keluargaku dengan selamat. Happykan diri sendiri dan anakku yang teramat comel itu....Penat2 check in je hotel murah... Kalau dapatlah, bolehlah berjalan ke Melaka sekali....Insyallah, harap cuaca juga baik pada hari esok....Aminnnn!!!
 
#Okbabai...



No comments:

Post a Comment