03 September 2009

Persiapan hari raya 2009

Errmm...Diam tak diam dah 2minggu umat islam berpuasa. sekejap jek rasanya...aku rasa baru semalam start posa. Bermakna raya pun tak lama lagilah.... Aku belum buat persiapan apa pun. Sekadar cat rumah sikit2 tu adalah. Tahun nie giliran aku beraya di JB... so, byklah persiapan yang harus aku buat dalam musim nie... mana nak fikir untuk rumah sendiri, rumah JB lagi...Diri sendiri pun belum beli apa2. Suami aku pun sama. Masing-masing relax jek... Maybe this weekend we are going to shopping baju raya kat Jln TAR... Belilah mana yang mampu... Nasib baiklah baju kurung aku dah siap. Hehehehehe... Persiapan aku ala kadar jek... Setakat nak beli kasut, tudung & brooch jek... Suami aku plak, dia akan beli baju melayu sepasang, songkok, t-shirt dan seluar. Hah.. itu baru persiapan sendiri...
Bab kuih raya plak, tahun nie aku macam bersemangat sikit nak buat kuih raya sendiri... Mungkin ada yang aku akan beli tapi ada 2 jenis yang aku akan buat sendiri... Dan aku kena buat banyak sikit sebab nak bagi Along & JB. Along sebab oven dia aku pakai...Seganlah kalau tak bagi dia langsung. Oooo.. biskut yang aku akan uli & tenyeh ialah Biskut Nestum Tradisi(feveret mak aku!) & Cornflake Madu 3(feveret Hubby plak... jangan kawin 3, sudah!).... Biskut nestum nie 1st trial aku nak cuba. Sebelum nie mak aku jek yang uli... So, for this time anak dia plak yang buat... Biskut Cornflake Madu 3 tu di panggil 'Madu 3' sebab ada campuran madu, kacang & kismis... Sebab tu aku gelar dia 'Cornflakes Madu 3'...Hahahahahahahaha....Minggu ni jugak aku start beli dan terus buat...Malas dah nak tunggu2...Nak kemas rumah lagi...
Aku plan nak chat bahagian depan rumah...Tapi aku fikir tahun nie aku takde mood nak beraya kat KL nie, aku lupakan je... Tapi tengoklah...Cuma bahagian depan tu nak kena kemas2kan sikit sebab nampak berserabut dengan bukan barang rumah aku(Lu pikirlah sendiri...!Ahaks) Langsir pun pakai langsir masa aku kahwin dulu... Cantik sikit langsir tu.. Cuma aku berhajat nak beli sarung kusyen yang baru. Tapi nak berkongsi ngan sapa eik? Ngan Along ke ngan mak? Hehehehehehe...NAsib baik carpet dah beli awal2...

Ermm...Nak jadik isteri bukan mudah... Byk benda nak kena pikir terutamanya musim perayaan...Patut ke tidak barang2 kena beli... alahai...semua atas kepala kite...!!!!

No comments:

Post a Comment