04 September 2009

Yea...Yea..Kuih Raya!!!

Malam tadi entah kenapa rasa nak shopping barang2 kuih plak. Lepas bersiap lebih kurang, aku pun bagitahu hubby nak keluar beli bahan kuih. Ermm.. beli punya beli, terlupa plak nak beli madu... Malas plak nak return balik gie beli. Malam nielah kot carik kat Giant. Adalah beli Cornflake, Nestum, Chocolate Rice, Butter, Kacang Tumbuk, Kismis Hitam & Acuan Terap.. Memang tak banyak beli sebab bahan2 lain dah beli awal... So, taklah rasa perit sangat...Hehehehe...

5/9/2009 & 6/9/2009
Akhirnya... dua hari weekend nie dapat jugak aku laksanakan proses mengadun kuih raya. Aku dah buat biskut nestum & biskut Cornflake Madu 3. Paling senang buat cornflake.. Disebabkan oven aku yang kecik, tak dapatlah aku nak buat banyak2. Seawal jam 11am aku dah mula mencairkan butter & gula... Wanginya campuran esen vanilla membuatkan satu rumah bau biskut tu... Ahaks! Hubby aku tukang bukak cup jek... Malam plak, ada kawan Hubby datang umah... Takde apa yang nak ku hidangkan... Last2 keluarkan Cornflake Madu 3 dan very the kembang bila diorang kata sedapppppppppp... Ahaks!

No comments:

Post a Comment