07 September 2009

Jalan Raja Alang, Jalan TAR & Mesjid India...

Hari Sabtu aritu, 1st time berbuka di luar... Mula2 kitorang pergi Bazar Ramadan Jalan Raja Alang(Chow Kit Road)... Aku suka pergi sana sebab meriah kat sana semacam... panjang plak tu gerai2 yang ada... Kalau pi sana, aku carik KEBAB KUKUS... Memang meletop...!!!! Masuk2 jek kat situ, aku jumpa gerai Suria.Fm. Igtkan apalah yang ramai sgt kat situ.. Rupanya ada Engku Emran, suami Si Erra Fazira tu... Sayang sekali, aku tak bawak kamera...Hahahahahahaa... Good looking jugak laki Si Erra ni dari dekat... Gerai diorang jual air minuman... ooo.. perjalanan masih jauh ke depan.. Jalan punya jalan, tapi satu apa pun tak beli lagi... Terlalu banyak juadah makanan seperti lauk pauk, kuih muih, minuman, murtabak, ayam panggang... Sampai tak tahu nak pilih mana satu... Rambang matalah... Last2 stop kat gerai orang jual Air Cendol... Beli murtabak sekeping, kuih popia, kuih karipap, kuih tauhu bunga & Kebab Kukus...
Dan terus keluar nak carik port makan plak... Aku igt nak makan kat kedai makan yang jual nasi campur lauk banyak tu..(tak tahu nama kedai..!!!) tapi masa tu dah kul 6.45pm, orang pun dah ramai... dah penuh...Mana tak penuh, kedai ni jual lebih dari 100 lauk pauk, sambal belacan & ulam-ulaman yang segar bugar. Kira kat sini makanan kampunglah... Yang paling bestnya, ikan bakar dia... Orang q panjang giler semata2 nak dapatkan ikan bakar kedai nie... Pada aku plak, sambal belacan dia memang power... Tambah plak ngan ulam-ulaman... melelehhhh...!!! Dah kecur liur dah aku kat sini...Gulpp..!! Harap2 aku dapat makan jugak kat sini minggu nie...Akhirnya dapat jugak aku tempat makan yang tak seberapa... Ni nak complent ni.. "Dahlah tak sedap, mahal plak tu.." Aku cuma leh bagi thumb up kat minuman dia jelah.. Itu pun sebab order gelas besar 1liter punya... Lepas dah makan, kitorang pun gerak ke Jalan Masjid India..
Aduhhh.. kalau bukan sebab nak raya, tak naklah aku datang sini... Lemas aku bila berada di celah2 manusia... Seperti biasalah kat sini pun macam-macam ada.. Cuma sediakan duit jek... aku taklah nak membeli apa pun... Sebab nak beli baju melayu Hubby jek.. itu pun satu.. punyalah payah nak carik.. Bila dah jumpa colour, takde sizelah, mahal lah... Sabar2... Aku plak cuma nak carik tudung & brooch je.. Masalah aku pulak, tudung2 kat situ bukan pilihan aku... corak2 dia tak berkenan sgt... Last2 pergi Jakel.. adalah pilihan sikit... Dan tak pasal2, aku dah terbeli benda yang tak sepatutnya aku beli... Cadar katil...Fuhh.. mmg murah! Nak carik sarung kusyen pun tak de.. Langsir pun mahal... Lupakan jelah... Hehehehehe... Malam seterusnya, misi aku seterusnya: nak carik langsir, sarung kusyen, songkok & tudung..

No comments:

Post a Comment