21 June 2010

Trimester terakhir...33 minggu!

Heni genap kandungan aku berusia 33 minggu iaitu 8 bulan 1 minggu. Ini bermakna tak lama aku bakal bergelar ibu pada bulan depan. Aku nak sangat bersalin sekitar minggu ke 38 iaitu jatuhnya pada tarikh perkahwinan aku (26/7/2010). Bermakna lagi 5 minggu je ke tarikh itu.Berdebar-debar jugak hati aku ni untuk menempuh saat itu. Semakin hari semakin membesar perut aku sehingga tidurku benar-benar terganggu. Kalau malam mesti 2@3 kali mesti aku ke tandas buang air kecil. Sebelum tidur, mesti aku suruh Kodecq urut belakang aku. Aduuuiii...inilah cabaran menjadi ibu mengandung. Baru kutahu bukan senang hendak memikul tanggungjawab itu. Sakit2 sana, sakit2 sini...!!! Apa yang aku harapkan kelahiran bayiku nanti semoga dia sihat hendaknya. Mungkin kami tak mampu memberi dia keselesaan dari segi wang ringgit. Tetapi insyallah aku akan mendidik dia menjadi anak yang berguna.

No comments:

Post a Comment