01 December 2009

Perjalanan yang begitu menyeksakan...Erggghhh!!!

26 November 2009
Perjalanan balik raya haji ke Tanah Merah kali ini cukup menyeksakan. Mana taknye..dengan ketidakpuasan hati aku dipaksa balik ke sana dengan tak buat persiapan apa-apa. Baju pun main sumbat dua tiga helai jek. Baju kurung, tudung, telekung semua aku tak bawak. Cuti pun last minit mintak dari bos. Dalam kereta pun aku diam seribu bahasa. Proteslah kononnya... (memang protes pun...!!!).

Perjalanan kali ini memang menduga aku yang buat pertama kalinya balik dalam keadaan yang sungguh teruk. Bayangkan jammed dari simpang ke Bentong hinggalah masuk ke pekan bentong. Paling teruk sekali kat Jalan Lipis-Gua Musang... Adoii.. aku pun tak tahu apa masalah yang berlaku kat depan sana. Jalan sikit pas tu berhenti, jalan sikit pas tu berhenti.. Masak aku dalam kereta...Member hubby plak jenis tak nak pasang aircond... Berpeluh2 aku dalam kereta dia... Kiranye perjalanan kat situ slowlah...


Tengoklah ni...!!!
Berderet-deret pulang ke kampung...!!!


Jammed yang tidak diketahui puncanya...!!!

3 comments:

  1. banyak perkara, amie..! sebab tu aku protes...!!! tersadai aku kat sana... tak dapat balik pada hari yang dijanjikan...

    ReplyDelete
  2. balik jugak ker?mmglah jem kalo time2 cuti raya ni.

    ReplyDelete