19 October 2009

Picnic Time....!

18/10/2009-8.30pm till 2.30pm
Hari ni kitorang semua plan pergi Port Dickson. Aku bangun seawal 5.30am untuk siapkan berbagai jenis makanan. Aku masak lauk Daging Salai Masak Lemak Cili Api, ikan kering & Popia Kentang Sardin. Malam tadi aku dah siapkan semua tinggal nak masakkan je.Selain tu, ada gak bawak kek lapis, kuih2 raya & karipap Nor plak bawak nasi, nugget, lauk ikan tenggiri masak kicap. Jajan mesti ada... Untuk budak2...Alaa.. mak budak yang bawak!

Sampai2 je, takde wakaf free. Semua orang dah booking. So, terpaksalah sewa kanopi RM35. Redah jelah... Janji ada tempat berlindung... Awal kitorang datang, air masih pasang lagi... Ombak pun kuat semacam je... Apalagi, bukaklah bekalan masing-masing... Dengan tak sarapan, ada yang makan nasi dulu. Sapa lagi, laki aku & Abg Dinlah... Aku plak membawa anak2 buah aku ke laut... Hehehehehe... air sejuk sgt... Tapi pagi2 nie orang tak ramai lagi. Yang si adik plak, menangis2 tak nak pergi ke tepi air. Melalak dan pucat giler muka dia... Apa da adik...!!! Tapi dia ada aktiviti dia sendiri... mengorek pasir.. dia kata nak carik harta karun... Hahahahaahahahaha... ketawa besar aku!!!

Aktiviti Affif Affnan - main ngan bola je...Ahaks!

bestnya cuci muka ngan air nie...!!!

Yehhoooo.... janji rockkk...!!!!

Gimme five....!!!!

Peace No War....!!!

Lepas tu, diorang ni semua naik banana boat... Diorang ajak aku.. Eii.. tak nak aku naik...!!! Takut siot... Dahlah bawak tengah2 laut sampai hujung pulau, pastu nanti boat tu dia terbalikkan tengah laut...Silap2 aku tak larat nak naik... Masa nie adik naik bot je. Adik, Feena & Cik Mat... Aku rela jaga beg jelah dari naik banana boat tu...


Standby nak meluncur nie...!!!

Muat ke life jacket tu, Nor??? Ahaks...!!!

Ready to ride....!!!! Aku je tak...!!!!

Ala2 je diorang nie... padahal penakut..!!!

So, aktiviti aku plak...sementara diorang semua atas laut, nilah aktiviti aku... Makan, minum, makan, minum dan bergambar sorang2...!!!

bersama suami tersayang... Cewaaahhhh....!!!!

seluas lautan Selat Melaka...!!!

Nyamannye...udara di sini...!!!

Lepas tu semua masing2 keletihan. Tidur sampai berdengkur... Tengoklah ni...Kalau ada sound visual, korang boleh dengar...


Selamat tidur...!!!!


No comments:

Post a Comment